Påslakansklänning

Var på en av mina loppisrundor i måndags, skulle kollla tyg såklart. Hittade ingenting, inget nytt bara tyger som legat där i månader, när jag påvägen ut ser ett påslakan i en hög. Frågar damen i kassan om jag får köpa det. Hon tittar konstigt på mig och säger, -Men det är ju trasigt! – Ja men det är fint, menar jag. – Nej, du är fin! säger hon och syftar på min mage. -Du får det. Ta det, det är ju trasigt vi ska ändå slänga det. Jag försöker få betala en tjuga, vilket är vad tygerna där kostar. Men hon trycker ned det i en påse och ger mig med ett vänligt leende. Glad är jag som fick ett visseligen tunt och lite håligt påslakan, men så fint det är! Så var bara tvungen att sy en klänning till världens finaste Emily . Hoppas på att träffa henne imorgon så hon kan prova. Har ju ingen aning om hur stora 1,5 åringar är. Var in på Åhlens och mätte lite på deras barnkläder i stl 86. Siktar på en manekängbild snart.

Image

Mönstret som jag skissade av hittade jag här.

Tackar även min kära svägerska Karin för lån av overlocksymaskin. Vilken skillnad det blir!

En kommentar Lägg till

  1. Erika skriver:

    Ååååååhhh!!!!!

Kommentera

