Mera tapeter…

Nu har vi fått nycklar till huset och börjat måla. Mycket blir vitt för att sen piffas till med möbler och annat.

I hallen är det tydligen, som jag inte minns, en ljusgrön panel och gula väggar… snyggt… Njjej inte min grej riktigt. Hade först tänkt att måla allt vitt men kom på att nu har jag ju chansen att få min älskade Josef Frank tapet! Eldblomman! Den slutade tillverkas för nått år sen av Boråstapeter men nu har Svenskt Tenn som äger mönstret återupptagit produktionen, dyrare såklart men den finns! Den är designad på 40-talet  så det stämmer ju bra in på husets själ. Tanken är att vi kan behålla panelen grön, hoppas att nyanserna funkar och tapetsera den väggen bara. Ansökte hos andra halvan av ägaren och fick igenom mitt förslag.

Eldblomma
Eldblomma av Josef Frank

En annan tanke är att köpa nån gammal tapet och tapetsera med. Svårt att hitta nått bra bara. På Blocket hittade jag den här: 150 kr rullen, vilket ju är lite bättre i pris om man säger så..

tapeter höst -10 025Synpunkter på detta? 🙂

 

En reaktion på ”Mera tapeter…

Kommentera

