Lapptäcken till Neonatalen

Jag av en tygvän fått tips om att det ginns en insamling till neonatalavdelningen (barn som är förtidigt födda) av saker man sytt som kan passa småsmå bebisar. Tror att många syr små barnkläder men då jag inte kan det så syr jag liksom min tygvän lapptäcken/filtar. Känns kul att sy till något gott. Även om jag nog har andra projekt som egentlige. Står högre på listan så är det terapi att riva lappar och sy ihop i fina kombinationer. O fler täcken/filtar här hemma behövs knappast 😉.
Här kommer några bilder under skapandeprocessen. De ska vara klara den 7 juli och jag siktar på att göra 4 st. Måste bara hitta bra bakstycken! Notera gärna min sprillans nya overlocksymaskin!! 😀

20130616-101718.jpg

20130616-101753.jpg

Kommentera

