Ull ull ull

on

Fördelen när man ligger sjuk är ju att man har oändligt med tid att titta på skräptv. Men också att surfa och försöka hitta nya material. Jag har som mål att föröska hitta prisvärda ekologiska alternativ till framförallt barnprodukterna som jag syr. Nesten och lapptäckena.
Nu har jag fått tag på ekologisk Svensk ull att stoppa nesten med. Men tror jag bör karda eller tesa den ordentligt först så att den blir fluffigare. 1kg ryaull. Vilken härlig känsla. Jag hoppas kunna ha dessa nest som alternativ produkt till hösten om inte förr.

20150318-192206-69726829.jpg

Passar också på att visa mitt senaste tyg av Viola Gråsten, perfekt till väska.

20150318-192338-69818118.jpg

Nya produkter som jag planerar för i huvudet och provbeställer material till är enklare datafodral/dataväska samt en ny väskmodell. Hoppas kunna ha litr läderdetaljer på dem. 🙂

Kommentera

